Alla inlägg under december 2009

Av nickel - 17 december 2009 01:10

Snart är det verkligen dags. När som helst. Längtar så mycket efter dig!


Idag har jag haft en underbar dag med Josse. Riktigt mysigt och trevligt så man blev helt glad i hela hjärtat ^^ Fick reda på en traumatisk sak idag som vi varit med om som jag totalt förträngt. Lite läskigt att man kan förtränga saker så ^^

Av nickel - 4 december 2009 23:16

Ligger hemma och är sjuk med feber och ont i hela kroppen. Har verkligen inte tid att vara sjuk. Fast samtidigt är det ganska skönt att kunna få vila lite...


Har fortfarande inte köpt en enda julklapp... Har inte kunnat komma på något som någon skulle bli riktigt glad för än. Men det kommer nog, skulle ju behöva vara klar vid det här laget. 


Måste sätta mig ner och fundera om vi har allt vi behöver hemma nu när bebisen kommer. Men det tror jag att vi har. Fast kan ju bli lite jobbigt om vi står där och upptäcker att något som är jätteviktigt inte finns hemma och man direkt måste ge sig ut och handla.


Igår var vi hos barnmorskan. Hon frågade om jag hade någon känsla om vilket kön det skulle bli. Tycker inte om att berätta det för folk eftersom att jag inte vill att någon ska tro att jag hellre vill ha det ena könet framför det andra, för det vill jag verkligen inte. Men jag sa i alla fall till henne vad jag trodde och sen tänkte jag att det kunde vara kul att fråga henne. Hon skrattade och sa att hon aldrig trodde jag skulle fråga. Tydligen brukar de flesta fråga henne väldigt tidigt. Men jag bryr mig som sagt inte och har inte velat veta, vet egentligen inte varför jag frågade igår heller men hon visade ganska tydligt att hon ville berätta. Hon trodde samma som mig i vilket fall. Hon sa att man kunde se det på hur nervös barnet blev (vilket man ser på hjärtljuden) när man petade på det. Så vi får väl se om vi har rätt eller inte...

Av nickel - 3 december 2009 00:03

Med risk för att bli lite tjatig, men det är snart dags! Det är helt otroligt och nästan svårt att förstå fortfarande. Inom en månad kommer bebisen nästan garanterat vara här hos oss istället för i min mage.


Idag fick Josse till och med känna när den rörde sig därinne :)


Jag är så nyfiken på vem det är därinne...


Man är ju lite orolig att folk ska tycka att man tjatar om det (men på bloggen måste det ändå vara okej eftersom då får ju ändå läsarna själva välja om de vill fortsätta läsa) men man blir så glad när någon tar upp ämnet ^^ För det är ju det största man får vara med om i livet...


Av nickel - 1 december 2009 12:26

Nu är det äntligen december. Har nog aldrig längtat så efter december i hela mitt liv! Men nu har man ju längtat sedan Valborg... I och för sig kan det ju även bli i januari men det är nära nu i alla fall...


Om en månad har jag och Anton varit förlovade i 3år (och jag vet redan vad han ska få).


Idag tänkte jag och Anton försöka hinna med att köpa alla julklappar som ska köpas så att vi slipper ha det ifall bebisen kommer innan jul.





Ovido - Quiz & Flashcards