Alla inlägg under mars 2010

Av nickel - 23 mars 2010 21:49

Igårkväll upptäckte jag för övrigt en ny lek som min son totalt ÄLSKAR. När jag slutade så tog han i allt vad han kunde för att visa att han ville igen och igen och igen... Han såg helt lycklig ut! Han brukar se väldigt glad ut men det här älskade han verkligen. Så mer av den leken helt klart. Lär nog få stora muskler på armarna. ^^


(Vi flyger upp och ned, med vingar av stål, vi flyger upp och ned så mycket det går. Vi flyger hit och dit och runt i en loop, det blir en åktur med många vilda rop! Vi flyger upp och ner upp och ner)


Nu har vi börjat ta tag i planeringen inför dopet i alla fall. Vi har börjat bjuda in lite folk. Vi kanske ska ha mottagningen på Slottshotellet men inget är bestämt än. Vill helst inte vara där men vill gärna att det ska ligga nära slottet. Skulle ju kunna höra av sig till söderport och kolla...



Av nickel - 20 mars 2010 23:28

Idag skulle vi fotat i studio men det får bli en annan gång. Är riktigt sugen på att gå ut och fota. Men nu ser allt rätt grått ut... Men det kommer nog.


Längtar så till sommaren. Vill så gärna ut och elda! Har längtat efter det så länge. Kunde ju inte göra det alls förra året... Ville ju inte riskera något. Men i år så! Har en kul fotoidé jag snart tänkte försöka mig på...

Av nickel - 17 mars 2010 00:26

Ska eventuellt försöka börja träna igen nu på torsdag. Ska bli riktigt kul om det blir av bara ^^ Det var ett tag sen eftersom jag inte kunde röra mig som jag ville när jag var gravid. Det är lite synd bara att man inte kan göra alla övningar som alla andra, man känner sig rätt fånig då. Men det är inte mitt fel att min rygg låtsas vara 50år gammal... De får väl tycka att jag är konstig i så fall. En gång jag tyckte det var extra jobbigt så gjorde min kompis precis samma övning som mig. Det är sånt bästa vänner gör för varandra. (Nu vill jag ju inte att hon ska göra det jämt men att hon gjorde det den gången betydde mycket)

Av nickel - 16 mars 2010 12:00

Ett tips för att må lite bättre är att skriva ner 5 saker varje kväll som varit bra under dagen.


För bättre självkänsla kan du istället skriva ner 5 saker DU gjort bra under dagen.


Det spelar ingen roll vad du skriver, det kan vara småsaker. Bara du skriver! Efter hand kommer du kanske märka att du ser andra saker än du gjorde tidigare och att du tillslut vågar och kan skryta med dig själv!

Av nickel - 15 mars 2010 23:07

Nu har jag börjat på riktigt med presenten han ska få när han döps. Har funderat länge på det och nu äntligen fick jag lite tid över. Han ligger intill mig och sover så jag passar på att fixa med den då.

Av nickel - 15 mars 2010 00:44

De kanske har hittat botemedel mot just den cancersorten pappa hade. Det känns både skönt eftersom av de som får den dör de flesta, samtidigt som man hade hoppats på att de funnit detta tidigare (eller att pappa blivit sjuk senare). Började tänka på att pappa levt idag om den första läkaren hade lyssnat på honom. En enda liten undersökning hade gjort att han levt idag. Han bad att få den men läkaren ansåg att det var onödigt. Tänk om jag hade vetat detta, inte för att jag kanske hade kunnat göra något men tänk om man hade kunnat be läkaren att lyssna på pappa som aldrig klagade i onödan.


De som kanske är botemedlet är bröstmjölk. Känns lite som ett skämt just nu (som man har så det räcker och blir över). Men det verkar fungera. Frågan är hur de ska få tillräckligt med mjölk för att hjälpa alla sjuka?

Av nickel - 11 mars 2010 12:59

Testade min gamla dopklänning på min son häromdagen. Den satt jättebra och han var väldigt söt i den. Nu är mer frågan om jag vill att han ska döpas i den. Det är en släktklänning som min mormor sydde (hon var sömmerska). Men av en hel del anledningar känner jag att jag inte vill ha den. Sen kom min mans moster och hittade hans gamla dopklänning. Ska bli spännande att se den. Är fortfarande lite inne på att sy en själv. Kunde vara lite kul. Bara det att syslöjd aldrig riktigt varit min grej...

Av nickel - 3 mars 2010 20:00

Idag var jag, Anton, Josefine och Axel på premiären av Alice i underlandet. Det var en riktigt bra film. Det enda negativa var några småsaker som jag störde mig på. Det var bland annat sminket, Depps glugg som syntes väldigt tydligt att den var ditmålad och huvudet på den röda drottningen. Men älskade den. Det är nog en ny favoritfilm helt enkelt. Älskar ju Tim Burton och precis som man förväntade sig så var den här i samma anda som hans andra filmer. Den handlade om Alice (så klart) som kom tillbaka till underlandet 13 år senare. Hon fick ett uppdrag som hon skulle utföra.


Betyg: 9,5 av 10

Ovido - Quiz & Flashcards