Alla inlägg under juli 2010

Av nickel - 30 juli 2010 01:15

Äntligen har min skrivkramp försvunnit. Den har suttit i alldeles för länge. Det är en stor hobby jag har men det har bara inte gått. Har haft många idéer. Till och med utarbetade idéer men det har bara inte gått. På två dagar har jag nu skrivit 79 sidor. Man får passa på när lillbusen sover.


Det är mycket som händer nu i augusti. Alla saker vi ska göra är roliga saker så jag ser fram emot augusti! Framför allt bröllopet vi ska på (min bästa vän ska gifta sig med min mans bästa vän). Har längtat väldigt mycket sedan jag fick veta att de skulle gifta sig och snart är dagen här ^^ Och jag tror minsann att de kommer ha en väldigt god tårta om det blir som jag anar ;)


Nu tror jag tyvärr att jag kommit på vad utslagen kommer ifrån. Jag är rädd att han är kattallergiker. Jag hoppas att jag har fel men det verkar inte bättre... Ska nog ringa vårdcentralen och be dem göra stickprov på just katt.

Av nickel - 16 juli 2010 12:43

Min son har fått konstiga utslag i ansiktet. Hörde att en flicka i samma ålder också fått det (som han nyligen träffat). Hennes mamma trodde det var svinkoppor. När vi var hos doktorn igår visste han inte vad det var. Men jag trodde att det var en bra idé att googla hur det ser ut. Det skulle jag inte gjort och jag kan säga att det är INTE det han har. Av detta har jag nu lärt mig att man inte ska googla sjukdomar. Usch!

Av nickel - 12 juli 2010 21:15

När jag såg "Eclipse" (rekommenderas varmt) så kom jag att tänka på att en av vampyrerna har varit med i filmen "Tretton". Hon heter Nikki Reed och spelar Evie i filmen Tretton. Jag hade ingen aning om att hon skrivit manuset till tretton (på mindre än en vecka) eller att hon är bästa kompis med Kristen Stewart och varit vän med skådisen som spelar Jasper. Filmen "Tretton" handlar om hennes struliga tonårsliv.

Av nickel - 12 juli 2010 17:00

Det är ett svenskt castingföretag som har fått uppgiften att hitta den nya Lisbeth Salander till Milleniumfilmerna som Hollywood ska göra. Det hade blivit så många som var intresserade att de hade varit tvungna att stänga annonsen de hade ute. Jag tycker nog att de ska ta Noomi Rapace men de ville tydligen ha ett helt nytt ansikte. Ska bli spännande att se hur de väljer att göra filmen, antagligen mer sex och mer action om man känner USA rätt...

Av nickel - 12 juli 2010 11:45

Jag förstår inte hur det kan vara hög status att vara ett offer. Varför människor frivilligt väljer att gå genom livet som ett offer med inställningen "det är SÅÅ synd om mig". Självklart är det någon gång synd om alla men att alltid ha den inställningen känns lite patetisk. Framför allt om man gör det bara för att få som man vill. Det är skillnad om man har något bakomliggande som en depression eller liknande, men då är det en helt annan sak. Jag syftar på de som vill att det ska vara så synd om dem och som blir arga för val andra gör bara att de inte valde som de ville. Val man gör har kanske inte med hat att göra utan det kanske handlar om kärlek till det man valde?


Det var inte meningen att köra ett gnällinlägg men ville bara få det ur mig :)

Av nickel - 12 juli 2010 10:00

Jag har inte varit aktiv här inne så mycket men det beror på att det inte finns så mycket tid längre :) Men det var väldigt roligt att se att så många är inne varja dag trots att jag inte har skrivit något. Ska försöka bättra mig nu i alla fall.

Av nickel - 12 juli 2010 00:32

Det finns så många som har drömmar de tror är omöjliga att uppfylla men som alla runt omkring ser är möjliga. Om man är riktigt riktigt duktig på något så är det inte omöjligt att kunna fullfölja den drömmen man har om det. Det är synd att inte fler vågade satsa. Det finns nog mycket som vi gått miste om för att de personerna inte kände att de var tillräckligt duktiga. Så våga satsa på din dröm för vem vet om den går slår in

Av nickel - 11 juli 2010 22:42

Nu tänker jag vara lika tråkig som alla andra och klaga på värmen. Men när jag står klockan kvart i elva på kvällen i en iskall dusch bara för att jag är för varm har det gått långt. Min älskade lilla son har inte varit glad alls idag. Det är för kvavt och varmt för en liten 6 månaders. Tillslut fick vi dra av honom alla kläder och lägga en blöt liten frottélapp på hans huvud. Det var det enda som fungerade. Kan tillägga att han hatar att vara utan byxor i vanliga fall.

Ovido - Quiz & Flashcards