Direktlänk till inlägg 4 december 2009

Nervös bebis eller inte?

Av nickel - 4 december 2009 23:16

Ligger hemma och är sjuk med feber och ont i hela kroppen. Har verkligen inte tid att vara sjuk. Fast samtidigt är det ganska skönt att kunna få vila lite...


Har fortfarande inte köpt en enda julklapp... Har inte kunnat komma på något som någon skulle bli riktigt glad för än. Men det kommer nog, skulle ju behöva vara klar vid det här laget. 


Måste sätta mig ner och fundera om vi har allt vi behöver hemma nu när bebisen kommer. Men det tror jag att vi har. Fast kan ju bli lite jobbigt om vi står där och upptäcker att något som är jätteviktigt inte finns hemma och man direkt måste ge sig ut och handla.


Igår var vi hos barnmorskan. Hon frågade om jag hade någon känsla om vilket kön det skulle bli. Tycker inte om att berätta det för folk eftersom att jag inte vill att någon ska tro att jag hellre vill ha det ena könet framför det andra, för det vill jag verkligen inte. Men jag sa i alla fall till henne vad jag trodde och sen tänkte jag att det kunde vara kul att fråga henne. Hon skrattade och sa att hon aldrig trodde jag skulle fråga. Tydligen brukar de flesta fråga henne väldigt tidigt. Men jag bryr mig som sagt inte och har inte velat veta, vet egentligen inte varför jag frågade igår heller men hon visade ganska tydligt att hon ville berätta. Hon trodde samma som mig i vilket fall. Hon sa att man kunde se det på hur nervös barnet blev (vilket man ser på hjärtljuden) när man petade på det. Så vi får väl se om vi har rätt eller inte...

 
 
Josefin

Josefin

5 december 2009 09:26

Coolt att man ska se det på det sättet, genom nervositet.

Krya på dig! Aldrig kul att vara sjuk, särskilt nu när det är snart är dags.

Kram

http://missjozie.blogg.se

 
♥ *¤~Josefine - Valentine~¤*♥

♥ *¤~Josefine - Valentine~¤*♥

5 december 2009 15:36

Du behöver inte oroa dig över att man ska tro att du helst vill ha den sorten du gissar på att det är. Ni är verkligen inte sånna som skulle bry er om vad det blev, de som känner er borde ju iallfall veta det:) Tror inte det är så många mammor som bryr sig om vilken sort det blir, eller jag hoppas inte det iallafall!^^

Men oj, vad tror du att det är? Vet att jag frågat det och jag tror du nästan har svarat..^^ Kul att ni trodde samma:)

Men krya på dig så jättemycket nu!♥

http://valentine.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

8 december 2009 08:01

Krya på dig! Och äsch, det ska väl tydligen vara vanligt att ha sina känningar, det har väl inget att göra med vad man helst vill ha osv. Tror du blir en supermorsa oavsett om det blir en tös eller en påg oavsett vilket :)

http://borgis.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nickel - 9 oktober 2011 22:43

Just nu går det så otroligt bra för många av mina vänner vilket verkligen värmer mitt hjärta :) Blir så glad varje gång!   Snart ska vi få ett till barn. Längtar väldigt mycket! Var tvungen att åka till läkaren häromdagen för att lillen inte rörd...

Av nickel - 30 augusti 2010 02:32

För drygt en vecka sedan var vi på världens mysigaste och finaste bröllop. De var så vackra och man verkligen såg kärleken mellan dem båda. Sedan sjöng brudens syster. Det var så man fick gåshud, hon var verkligen duktig!   Jag vågade hålla tal. ...

Av nickel - 20 augusti 2010 13:52

Imorgon ska min bästa vän och min sons två gudföräldrar gifta sig. Det ska bli galet roligt! De kommer vara så vackra. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska ha på mig än. Blev väldigt glad när bruden sa att man fick ha på sig lång klänning. Få...

Av nickel - 14 augusti 2010 08:27

Nu har Gawe äntligen sovit en hel natt. Så nu är tandbesvären forhoppningsvis borta. Hade ju inte alls varit kul om han haft det när vi ska på bröllop och allt. Lite synd att inte jag kunde somna som jag skulle inatt bara... hade varit skönt med lite...

Av nickel - 13 augusti 2010 00:58

Har svårt att somna ikväll/natt så tänkte börja se en film. Har ingen aning om vad det är för film men hoppas att den är bra.     Har börjat med ett nytt manus. Det blev 32 sidor på en dag. Synd att jag inte tänkte på detta innan. Det är hur ku...

Ovido - Quiz & Flashcards