Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av nickel - 1 augusti 2010 22:11

Det värsta med sorg är när det känns som om de aldrig har funnits. Det är skrämmande och känns väldigt konstigt. Hur kan man glömma någon man känt så länge? Men det gör man inte. Självklart inte. Jag tror mer att det är kroppens sätt att slappna av för en stund. Att slippa tänka på den delen av ens liv som inte är så positivt. Men det gäller att sorgen blir en del av oss och inte hela ens jag. Sorgen får inte ta överhand över ens vardag. Då är man nog väldigt farligt ute. Men jag tror att det är väldigt viktigt att få det ur sig på ett eller annat sätt. Jag vet många som skriver av sig. Jag är sån. Jag är inte negativ egentligen men när jag skriver kan man få ur sig allt vilket kan vara väldigt skönt.

Av nickel - 1 augusti 2010 20:27

Min bebis har lärt sig att ställa sig upp när han står emot något. Så ibland ställer han sig upp i sin säng och skrattar genom spjälorna som ser ut som ett vitt litet fängelse. Fast han klagar inte. Han ser ut att ha det riktigt bra därinne.

Av nickel - 1 augusti 2010 16:00

Jag är väldigt trött på alla egoistiska människor som bara tänker på sig själva och som gör allt de kan för attf få som de vill...


Vi var och såg inception igår. Det var mycket bättre än vad vi hade förväntat oss. Den var helt klart sevärd. Lite mycket "hej nu ska vi  skjuta så många vi kan" på vissa ställen men väldigt unik handling. Den handlade om människor som kan ta sig in i andras drömmar och därmed påverka dem/deras liv. Sedan får huudpersonen ett uppdrag. Det var lite kul när vi kollade på den för på ett par ställen visste jag vad det skulle komma för replik så jag viskade det till Anton innan de sagt det. Ska nog sluta göra så men kan verkligen inte låta bli. Tycker det är rätt kul när man har rätt sen. Lite udda hobby kanske ^^

Av nickel - 1 augusti 2010 11:21

Kollade hur folk hittar hit idag och upptäckte att ungefär hälften av alla förra månaden hade sökt på "smittar leukemi". Visste inte ens att jag skrivit om det. Trodde bara att jag hade skrivit om ärftlig. Hoppas bara inte att alla som sökt på det känner någon med leukemi...


Nu är vi sjuka alla tre i min lilla familj. Förkylning. Har aldrig nyst så mycket som nu. Oftast brukar man nysa 1-3 gånger. Nu är det 7-10 per gång. Sjukt jobbigt. Lillgrabben har feber också. Men nu har vi varit såna här ett par dagar så nu ska vi nog snart bli friska.


Häromdagen vandrade vi bort till stadens lekland. Vi hade aldrig varit där innan så vi tänkte mest kolla. Min man och jag fick stora ögon när vi kom in där. Varför fanns inte det när vi var små undrar jag. Vi stannade väldigt länge och klättrade omkring med Gawe. Snacka om att man blev som ett barn på nytt.

Ovido - Quiz & Flashcards