Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av nickel - 11 oktober 2009 18:15

Snart ska jag iväg och spela lasergame. Ska bli väldigt roligt. Först ska bara jag och en kompis hämta upp min man på hans nya jobb.Tänkte bara skriva om det här innan jag går:


Häromdagen läste jag på aftonbladets hemsida om en liten flicka som blivit våldtagen av tre killar på en rast. Killarna var 12-13 år gamla och flickan var 10år. Jag blev väldigt chockad, arg och ledsen när jag läste detta. Jag förstår inte hur det kan gå så långt i den åldern. Man kan inte hjälpa det när man börjar fundera på hur detta hade kunnat förhindras innan. Killarna har ju förstört hennes liv och de är för unga för att straffas. Man undrar hur killarna tänkte? Varifrån fick de idén? Jag lider väldigt mycket med flickan och hennes familj. Tänk er själva att tre killar nu har satt skräck i varje förälder som har barn på den skolan och säkert alla andra föräldrar som läst om detta. På senaste tiden har allt fler unga börjat begå fler vidriga brott. Kanske är det så att de alltid gjort det men vi inte fått veta, vad vet jag, men fruktansvärt och oacceptabelt är det i vilket fall som helst. Jag undrar hur killarnas föräldrar tänker? Lider faktiskt med dem också...


Någon som har en fundering på hur man i framtiden kan gå tillväga för att förhindra att såna här saker får ske?

Av nickel - 11 oktober 2009 17:18


Idag startade jag en insamling som heter "Cancerns barn". Har "redan" samlat in 50kr. Än så länge är det inte så mycket men det är i alla fall en start. Det kanske man inte ska berätta men det var min stöttande mamma som gav de första slantarna.

Så här står det som inledning till insamlingen:

"Inget barn ska behöva gå igenom en förälders död. Många som dör i cancer lämnar barn efter sig som är trasiga i själen och som måste genomgå något som inget barn ska behöva göra. Genom att skänka pengar till Cancerfonden hjälper ni inte bara sjuka utan familjer och anhöriga också.


SMS:a BESEGRA 1898 till 72988 för att skänka 50 kr till insamlingen. Om du skriver in ditt namn efter insamlingens idnummer kommer det att synas på gåvan. Annars blir din gåva presenterad som anonym."


Så om ni känner att ni kan avvara er 50kr så skicka dem gärna till min insamling.




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards