Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av nickel - 15 oktober 2009 23:37

Borttappad Motivation. Kännetecken: stor och användbar. Hittelön till den som kan hitta min försvunne Motivation!


Nu behöver jag motivation! Hur hittar man det? Känner att jag aldrig kommer ro detta i land. Måste verkligen skärpa mig nu och ge järnet. Det är inte lång tid kvar nu så det är väl bara att kämpa. Men det känns som om jag kommer misslyckas redan innan jag har försökt, kan man verkligen lyckas om man har den inställningen? Känns som ett ekorrhjul. Ingen motivation och dålig inställning. Någon som har lite tips och råd hur man kan göra? Behöver nog bara fundera lite för mig själv för att inse att jag vill detta så mycket så det kommer gå i alla fall!

Av nickel - 15 oktober 2009 18:40

Ofta får man höra om kändisar som mår dåligt för att allmänheten inte anser att de ser bra ut. Vi tycker och tänker för mycket om alla och framför allt alla som på något sätt är kända. Är det att folk tycker att de hade kunnat vara en bättre kändis och därför måste klanka ner på andra? Är det avundssjuka som redan förstör så mycket i samhället? Tänk om alla bara kunde skita i hur andra såg ut och hur mycket andra vägde. Skulle inte alla må lite bättre då? Då skulle faktiskt folk kanske våga vara sig själva utan att bli bedömda hela tiden.

Av nickel - 15 oktober 2009 17:50

Förra året så gjordes 38 000 aborter i Sverige enligt Socialstyrelsen. 38 000 stycken! Kvinnorna som genomförde aborterna var överrepresenterade av åldern 20-24år. Alltså min åldersgrupp. Jag anser att det är varje kvinnas val att göra abort, självklart. Men att 38 000 gjorde abort förra året tycker jag är skrämmande. Jag menar att fler borde veta att man faktiskt kan skydda sig. Visst händer det att folk skyddar sig men att det inte fungerar eller att kondomer spricker. Men vi snackar väldigt VÄLDIGT många aborter. Ska så många behöva göra det i Sverige som ska vara ett upplyst land? Det kan i många fall vara psykisk och fysiskt påfrestande även om de flesta enligt många studier ser det som en lättnad. Det som förvånar mig är att de flesta paren behöver i genomsnitt 7 månader på sig för att kunna bli gravida. Alltså borde abortgruppen innehålla en hel del som helst enkelt struntar i skydd väldigt länge. Eller är det så att det bara är de som inte vill ha barn men missar skyddet en endaste gång som blir gravida direkt? De flesta kommer väl ihåg kvinnan som gjorde aborter enbart på grund av könet. Är inte det ett hån mot alla par där ute som inte kan få ett barn? Som skulle göra vad som helst för att få vilket barn som helst, oavsett kön?



Av nickel - 15 oktober 2009 17:13

 Nu när hösten är här blir man alltid lite extra sugen på att gå ut och leka med elden. Eldkonst är något jag verkligen brinner för :)

Sen måste man väl bjuda på ett gammalt eldminne. Det var precis när jag lärt mig att blåsa eld så stod jag och två andra tjejer ute och blåste i vinden. Jag kom på en idé jag skulle testa och böjer mig fram för att blåsa mellan benen. Jag tänkte på hur vinden blåste så att jag inte skulle få elden på mig. Men något gick riktigt snett i min planering. När jag blåser tittar jag såklart vad jag gör och möts till min fasa av det stora eldklotet! Min första tanke var "nu kommer jag bli flintskallig!". Den tanken försvann knappast heller när jag känner lukten av bränt hår! Jag kom att tänka på ögonbryn och ögonfransar, hur skulle jag se ut utan dem?! Jag hör hur tjejerna bredvid mig drar förskräckt andan och jag känner mot huvudet att håret åtmindstone är kvar. Jag går snabbt fram till en av tjejerna och frågar lite smått i panik "har jag några ögonbryn kvar?". Självklart kunde jag ju känna att de var kvar, men i paniken frågar man ju inte "kan du titta efter om små tussar av mina ögonbryn har försvunnit och om det ser konstigt ut". Hon sa att de var kvar och jag drar en lättnande suck. En liten hårslinga hade fattat eld men hade bara krusat sig lite så det var ingen fara. Akta er när ni leker med elden!


Här blåser jag eld ute i min gamla trädgård:



 

Av nickel - 15 oktober 2009 15:58

Kolla på klippet "200 sekunder"



Jag skrev ett inlägg tidigare om att många vill avskaffa sexköplagen. Titta på det här klippet, tycker ni då att det är okej? Är det okej att utnyttja personer i beroendeställning? Jag tycker inte det. Just det, glömde ju att de ska ta bort lagen för TJEJERNAS skull! Tänk om din dotter är ute på stan sent på kvällen. Hon kanske skäms för att hon är full och vågar inte ringa hem till dig, då kan detta vara din dotter som säljer sex helt lagligt bara för att komma hem! Prata med era barn att det är okej att ringa hem även om man är full. Det är jätteviktigt! Många olyckor och våldtäckter hade kunnat stoppas om fler hade kommit och hämtat sina barn när de varit ute och festat.

Av nickel - 15 oktober 2009 15:02

Tänk att man kan må så bra bara av att se andra glada. Hade nyss en hysteriskt skrattande man bredvid mig. Även om jag inte skrattade så mycket åt det vi såg på så skrattade jag åt honom. Eller med honom. Eller ja, skrattade i alla fall. Skratt smittar ju faktiskt ganska mycket. Älskar honom så mycket! Han är världens finaste!!!

Av nickel - 15 oktober 2009 00:39

Borde kankse börja lära mig planera lite bättre. Ska upp vid 07.00 och kommer antagligen inte kunna sova på ett par timmar. Har vetat om att jag ska upp så tidigt länge så jag borde kanske vänt tillbaka dygnet vid det här laget... Men nej, tvärtom. Inte så smart. Men nu är det bara att försöka ta sig upp och iväg imorgon bitti. Kallt kommer det nog vara också. Fast det är det värt tror jag. Kanske kan vila en liten stund när vi kommer hem runt 10.00 istället. God natt.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards