Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Kom och köp SEX!

Av nickel - 13 oktober 2009 17:44

Tänk er en trevlig frukost. Du sitter med din familj och din äldsta son läser tidningen. "Extrapris på kött, tjäna 15kr/kg". Din make nickar och funderar på om det är en bra deal. "Åh! Titta mamma! Nu vet jag vad jag önskar när jag fyller 17! Kolla den här reklamen 'Lisa-Lotta firar en månad i branschen! Kom och prova Lisa-Lotta, 18år till specialpris i helgen. Klipp ut kupongen och ta med så får du en överraskning efteråt'".


Blev riktigt arg när jag läste om att det finns dem som vill slopa sexköplagen. Så det ska vara okej att sälja andras kroppar? Som det ser ut nu får ingen vara prostituerad och detta göra att polisen kan nå de ofrivilligt prostituerade lättare. Ska det vara fritt fram för alla så kommer vi aldrig kunna hjälpa dessa stackars människor som inte vill utan blir tvingade. Tänker inte Fredrick Federley på detta? Eller ser han bara till sin egna och andras njutning? Vad kommer detta leda till i längden? Att de som tänder på att tjejen säger nej våldtar prostituerade och efteråt säger att de hade bett kvinnan säga nej? Jag förstår att rika politiker vill att vi ska ta bort hela lagen eftersom det blir lättare för dem då. Den dagen alla prostituerade börjar strejka för att få lagen, så visst. Men det kommer aldrig att hända. Fredrick Federley undrar varför det är okej att visa sin kropp utan att det ska vara olagligt. Men allvarligt, hur kan man ens jämföra detta? Är det samma sak att dansa med utmanande kläder som i stort sett varenda 18årig flicka gör på krogen som att ha samlag för pengar? Jag kanske inte är för det heller men jag anser att den diskussionen inte hör hemma i den här debatten. Jag har börjat fundera på om jag missat något i debatten, jag förstår inte hur de tänker som vill detta. Någon får gärna förklara för mig!

 
 
Sara

Sara

20 oktober 2009 12:46

Håller helt med dig i frågan, såna dumheter kan få mig att nästan brinna upp. Stundvis tycker jag synd om Emil som får lyssna på allt, men om något stör en måste man ju få det ur sig... Väldigt mysig blogg du har för övrigt, ska tveklöst fortsätta läsa den :)

http://borgis.wordpress.com

 
Nickel

Nickel

20 oktober 2009 12:54

Ja, man måste ju få säga vad man tycker. Tack Sara!

http://nickel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nickel - 9 oktober 2011 22:43

Just nu går det så otroligt bra för många av mina vänner vilket verkligen värmer mitt hjärta :) Blir så glad varje gång!   Snart ska vi få ett till barn. Längtar väldigt mycket! Var tvungen att åka till läkaren häromdagen för att lillen inte rörd...

Av nickel - 30 augusti 2010 02:32

För drygt en vecka sedan var vi på världens mysigaste och finaste bröllop. De var så vackra och man verkligen såg kärleken mellan dem båda. Sedan sjöng brudens syster. Det var så man fick gåshud, hon var verkligen duktig!   Jag vågade hålla tal. ...

Av nickel - 20 augusti 2010 13:52

Imorgon ska min bästa vän och min sons två gudföräldrar gifta sig. Det ska bli galet roligt! De kommer vara så vackra. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska ha på mig än. Blev väldigt glad när bruden sa att man fick ha på sig lång klänning. Få...

Av nickel - 14 augusti 2010 08:27

Nu har Gawe äntligen sovit en hel natt. Så nu är tandbesvären forhoppningsvis borta. Hade ju inte alls varit kul om han haft det när vi ska på bröllop och allt. Lite synd att inte jag kunde somna som jag skulle inatt bara... hade varit skönt med lite...

Av nickel - 13 augusti 2010 00:58

Har svårt att somna ikväll/natt så tänkte börja se en film. Har ingen aning om vad det är för film men hoppas att den är bra.     Har börjat med ett nytt manus. Det blev 32 sidor på en dag. Synd att jag inte tänkte på detta innan. Det är hur ku...

Ovido - Quiz & Flashcards