Alla inlägg den 24 februari 2010

Av nickel - 24 februari 2010 20:00

Det här är en riktig feel-goodfilm. När jag såg den här på bio gick man ut därifrån i ett lyckorus och en vilja att göra en lista på allt man vill göra innan man dör. Den påminner lite om "The bucket list" som också gör att man funderar på saker man vill göra i livet. Jim Carrey spelar faktiskt ganska seriös och han gör det bra. Filmen handlar om en man som tackar nej till allt som folk frågar om han vill följa med på. Han är nedstämd och mår inte särskilt bra. Sedan berättar en man om ett ställe som gör att man måste säga ja till allt. Han tolkar det dock till att han måste säga ja till verkligen ALLT. Jag kände igen mig en del eftersom jag också lätt säger nej till saker jag egentligen vet att jag skulle gilla bara jag gick dit. Sedan brukar jag ångra mig efteråt.


Betyg: en av de bästa filmerna jag sett.

10 av 10


  

Ovido - Quiz & Flashcards