Alla inlägg den 28 februari 2010

Av nickel - 28 februari 2010 21:00

Den här låten tänkte jag på första gången jag såg "När mörkret faller". Lyssna på texten. Jag förstår inte hur man kan döda en annan människa, hur man kan döda sin dotter. Vad kan vara viktigare än sina barn? Det finns ingenting som någonsin skulle få mig att kunna göra min son illa på något sätt. Jag förstår verkligen inte. Det har inte ens med religion att göra. En del religioner kan ju få människor att göra konstiga saker, tänker mest på alla sekter ute i världen.

Av nickel - 28 februari 2010 20:00

Svenska filmer brukar tyvärr ha en tendens av att vara urkassa med dåligt manus och ännu sämre skådespelare. Men det finns några guldkorn. Här är definitivt ett. En film som verkligen berör. När man sett den här filmen vill man i stort sett tåga ut i samhället och försöka förndra både det ena och andra. Vilket kan vara svårt i just de här fallen. Filmen handlar i alla fall om tre olika personers öden. En kvinna som är hotad att bli mördad på grund av familjens heder om hon inte självmant tar livet av sig, en kvinna som blir misshandlad av sin man och en man som blir hotad till livet om han vittnar om ett brott. Filmen tar upp viktiga ämnen som vi borde göra något åt. Frågan är väl hur.


Betyg: 9 av 10

Ovido - Quiz & Flashcards